Fotografe Gabrielle de Kok schiet de nieuwe norm voor vrouwen in de moderne beeld(pop)cultuur
Versdenkers loopt regelmatig tegen talent aan… bijvoorbeeld in de trainingen. Zo ontdekten we laatst in onze training Content creatie en Visuele communicatie een jonge fotografe met een bijzondere missie. Zij kwam naar ons voor inspiratie over beeldstrategie, maar inspireerde ons op haar beurt ook met haar visie op vrouwenbeelden.
Gabrielle de Kok is een jonge fotografe die zich volledig heeft toegelegd op het empoweren van vrouwen in de hedendaagse beeldcultuur. Omdat vrouwenbeelden in de media van grote invloed zijn op onze beeldvorming over de vrouw, is zij als (mode)fotografe, bewust bezig met de rol van vrouwen in de moderne beeld(pop)cultuur. Welk vrouwbeeld wordt er neergezet en is dit representatief voor deze tijd? Gabrielle vraagt zich af: wat is er nodig om het huidige vrouwbeeld te beïnvloeden en hoe kan ik als maker mijn eigen ‘vrouwbeeld’ creëren.

‘Think BIGGER, reach further’ Model: Yoko MUAH/styling – Gabrielle de Kok
De behoefte aan multidimensionale vrouwen in beeld is groot. Naast diversiteit in lichaamstype en huidskleur ontbreekt juist de multi-dimensie; de complexe uitersten die vrouwen ervaren. Een supervrouw laten zien met al haar krachten is goed, maar niet genoeg. Met haar foto’s beïnvloedt en verruimt Gabrielle het vrouwbeeld van binnen uit. Contradicties en complexiteit op een eerlijke en mooie manier neerzetten, daarmee zet zij een vrouwbeeld neer dat zich richt op acceptatie, complexiteit en de echtheid van de vrouw. Het tonen van de veelzijdige vrouwelijke identiteit die we zelf zijn en stiekem allemaal kennen.
Gabrielle de Kok vind je op:
Instagram: https://www.instagram.com/belouder.fem.empower.img/
Facebook: https://www.facebook.com/belouder.female.empowering.images/
Website: https://belouder.nl/
Blog: https://belouderblog249815511.wordpress.com/

Model: Louise: MUAH: Regina Singh Styling: Iris Janssen

‘California Dreamin’ Model: Louise: MUAH: Regina Singh Styling: Iris Janssen

Model: Jane MUAH: Didi Izendoorn Styling: Eva Maria Martinez Rey

Model: Eva: MUAH/styling – eigen productie
Ontwikkel je eigen visie met behulp van onze trainingen
Beeldvisie en strategie spelen een centraal thema in de training Content creatie en Visuele communicatie. Daar praten we over beeldcultuur, en hoe je als merk in kunt spelen op nieuwe maatschappelijke ontwikkelingen en trends.
Omslagfoto: Gabrielle de Kok
Moderne pop-up boeken als inspiratie: van papieren kunstwerken tot augmented reality
Disability inclusive marketing: drie taboe doorbrekende voorbeelden